5 alimente pentru o memorie excelenta

Pentru ca oamenii sa aiba o memorie mai buna este important ca meniul lor sa fie unul variat si sanatos

0
437
memorie excelentă

Pentru ca oamenii sa aiba o memorie mai buna este important ca meniul lor sa fie unul variat si sanatos. Creierul uman este ca o masina – controleaza gandurile, miscarile si senzatiile. In plus, stocheaza o cantitate imensa de date, cum ar fi imagini si texte. Nu trebuie uitat ca el continua sa functioneze chiar si in timpul somnului.

Astfel acest organ devine cel mai mare consumator de energie din organism. Cantareste doar aproximativ 2% din greutatea corporala totala a unei persoane, dar necesita aproximativ 20% din aportul de calorii. Asadar, pentru o memorie excelenta trebuie sa se furnizeze creierului suficienta energie pentru a-si face bine „treaba”. In acest sens, ce alimente trebuie consumate mai des?

  • Avocado

Este o sursa excelenta de grasimi mononesaturate, acizi grasi omega-3 si omega-6. Consumul de avocado creste fluxul de sange catre creier, scade colesterolul si ajuta la absorbtia antioxidantilor (desi fructul in sine contine si antioxidanti).

In plus, avocado este o sursa de vitamina E, care la randul sau protejeaza corpul si creierul de radicalii liberi. Contine, de asemenea, potasiu si vitamina K, care protejeaza creierul de accident vascular cerebral.

  • Ulei de cocos

Contine trigliceride cu lant mediu, pe care organismul le foloseste pentru energie, lasand glucoza pentru creier. De asemenea, uleiul de cocos pare sa aiba un efect benefic asupra zaharului din sange, tensiunii arteriale si colesterolului.

Si tot ceea ce este bun pentru inima si pentru circulatia sangelui este bun si pentru creier. Uleiul de cocos actioneaza ca un antiinflamator si este asociat cu un risc redus de Alzheimer si dementa.

  • Afine

Aceste fructe contin antioxidanti si protejeaza creierul de declin si stres. Flavonoidele din afine imbunatatesc memoria si toate functiile cognitive.

  • Broccoli

Este un superaliment pentru intregul organism. Broccoli este bogat in calciu, vitamina C, vitamine B, beta-caroten, fier, fibre si vitamina K. Acesti nutrienti protejeaza impotriva radicalilor liberi, sustin fluxul sanguin si indeparteaza metalele grele care pot deteriora creierul.

  • Chia

Semintele de chia sunt bogate in acizi grasi omega-3 si fibre. Consumul lor ofera organismului proprietati antiinflamatorii si multi antioxidanti.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here