5 alimente pentru o memorie excelenta

Pentru ca oamenii sa aiba o memorie mai buna este important ca meniul lor sa fie unul variat si sanatos. Creierul uman este ca o masina – controleaza gandurile, miscarile si senzatiile. In plus, stocheaza o cantitate imensa de date, cum ar fi imagini si texte. Nu trebuie uitat ca el continua sa functioneze chiar si in timpul somnului.

Astfel acest organ devine cel mai mare consumator de energie din organism. Cantareste doar aproximativ 2% din greutatea corporala totala a unei persoane, dar necesita aproximativ 20% din aportul de calorii. Asadar, pentru o memorie excelenta trebuie sa se furnizeze creierului suficienta energie pentru a-si face bine „treaba”. In acest sens, ce alimente trebuie consumate mai des?

  • Avocado

Este o sursa excelenta de grasimi mononesaturate, acizi grasi omega-3 si omega-6. Consumul de avocado creste fluxul de sange catre creier, scade colesterolul si ajuta la absorbtia antioxidantilor (desi fructul in sine contine si antioxidanti).

In plus, avocado este o sursa de vitamina E, care la randul sau protejeaza corpul si creierul de radicalii liberi. Contine, de asemenea, potasiu si vitamina K, care protejeaza creierul de accident vascular cerebral.

  • Ulei de cocos

Contine trigliceride cu lant mediu, pe care organismul le foloseste pentru energie, lasand glucoza pentru creier. De asemenea, uleiul de cocos pare sa aiba un efect benefic asupra zaharului din sange, tensiunii arteriale si colesterolului.

Si tot ceea ce este bun pentru inima si pentru circulatia sangelui este bun si pentru creier. Uleiul de cocos actioneaza ca un antiinflamator si este asociat cu un risc redus de Alzheimer si dementa.

  • Afine

Aceste fructe contin antioxidanti si protejeaza creierul de declin si stres. Flavonoidele din afine imbunatatesc memoria si toate functiile cognitive.

  • Broccoli

Este un superaliment pentru intregul organism. Broccoli este bogat in calciu, vitamina C, vitamine B, beta-caroten, fier, fibre si vitamina K. Acesti nutrienti protejeaza impotriva radicalilor liberi, sustin fluxul sanguin si indeparteaza metalele grele care pot deteriora creierul.

  • Chia

Semintele de chia sunt bogate in acizi grasi omega-3 si fibre. Consumul lor ofera organismului proprietati antiinflamatorii si multi antioxidanti.

1business.ro

https://1business.ro

Articole pe aceeași temă

Uleiul esențial de lotus albastru

Uleiul esențial de lotus albastru, cunoscut științific sub numele de Nymphaea caerulea, este obținut din floarea de lotus albastru și este apreciat pentru proprietățile sale terapeutice și beneficiile aduse sănătății…

Citește

Cele mai importante tratamente stomatologice

În domeniul stomatologiei, tratamentele sunt esenţiale pentru menţinerea sănătăţii orale, prevenirea complicaţiilor și asigurarea unei calităţi a vieţii pe măsură. De-a lungul timpului, progresele în tehnologie și metode de tratament…

Citește

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Te-ar mai putea interesa

Modele de torturi de majorat cu ciocolată de la eTorturi

  • June 13, 2024
Modele de torturi de majorat cu ciocolată de la eTorturi

Uleiul esențial de lotus albastru

  • June 3, 2024
Uleiul esențial de lotus albastru

Rechinul de Marea Neagră: viața și conservarea unui prădător marin

  • May 23, 2024
Rechinul de Marea Neagră: viața și conservarea unui prădător marin

Cele mai importante tratamente stomatologice

  • May 14, 2024
Cele mai importante tratamente stomatologice

Areca – o plantă exotica și elegantă

  • May 9, 2024
Areca – o plantă exotica și elegantă

Cum sa alegi cel mai bun soft service auto pentru afacerea ta?

  • May 8, 2024
Cum sa alegi cel mai bun soft service auto pentru afacerea ta?