Desi in prezent, Audi este unul dintre gigantii pietei automobilelor, istoricul marcii Audi a fost unul presarat cu multe urcusuri si coborasi pana sa atinga culmile succesului. Vanzarile din ultimii ani, au propulsat brandul in topul preferintelor cumparatorilor din lumea intreaga, dar cum a pornit de fapt totul?
Inceputurile marcii Audi
In 1899, un barbat pe nume August Horch a decis sa-si creeze propria fabrica de automobile, numita A.Horch & Co, dupa ani de ucenicie la Benz. Foarte repede, compania a dobandit o anumita notorietate datorita productiilor de ultima generatie, dar cu toate acestea, August Horch a decis sa paraseasca carma companiei dupa un dezacord profund cu directorul sau tehnic, Fritz Seidel. Pleaca intr-o noua aventura, infiintand o entitate numita A.Horch Automobil Werke, dar din motive legale, este obligat sa aleaga un nou nume, pentru a evita o posibila urmarire penala din partea fostilor sai parteneri. Alegerea sa a fost AUDI Automobil werke gmbh, o alegere inteligenta care a facut referire atat la verbul latin Audi (a auzi / asculta), cat si la sensul numelui sau in germana (Horch insemnand „Asculta”). Aceste aventuri nu l-au impiedicat pe August Horch sa revina la munca si sa produca din nou. Audi si-a castigat astfel primul succes prin intrarea pe piata automobilelor sportive: brandul a participat in 1912 la Coupe des Alpes, o cursa de anduranta castigata trei ani la rand de soferii sai, ceea ce i-a permis sa isi creeze o imagine sportiva si cu siguranta high-end.
In ciuda acestor realizari sportive si a unei anumite legitimitati tehnice, marca se straduieste sa se sustina. Ajunge sa fie cumparat de DKW si sa se specializeze in constructia motoarelor cu aburi. Vremurile dure si marea depresie economica germana din 1929 nu ajuta treburile asa ca în 1932, pentru a scapa de aceasta situatie economica ingrozitoare, Audi si DKW au decis sa isi uneasca fortele cu Wanderer (producator de biciclete, motociclete si masini) si Horch, cu scopul de a crea un nou grup numit Auto Union.
In urma fuziunii celor patru producatori intr-o singura entitate, consortiul Auto Union AG devine al doilea grup ca marime din industria auto germana in spatele Mercedes-Benz. Noul sau logo, format din patru inele, este un tribut: onorează un trecut compozit. Consortiul se repozitioneaza pe modele de gama medie pentru a se distinge de o nisa de prestigiu deja monopolizata de Austro-Daimler si Mercedes-Benz. Cu toate acestea, Audi continua sa produca vehicule de prestigiu. Mercedes-Benz a devenit actionarul principal in 1956, inainte de a-si vinde actiunile catre Volkswagen cativa ani mai tarziu.